piątek, 22 kwietnia 2011

Wesołych Świąt - wiosenna pocztówka z Francji


Piękna, wiosenna pocztówka z konwalią majową.

Z racji mojego "skrzywienia zawodowego" słów kilka o konwalii ;)
Konwalia majowa (Convallaria majalis L.) – gatunek byliny kłączowej z monotypowego rodzaju konwalia (Convallaria L.). Konwalia jest rośliną leczniczą i popularną rośliną ozdobną, której głównym walorem są niewielkie kwiaty o charakterystycznym zapachu i dzwonkowatym kształcie. Znana jest pod wieloma nazwami zwyczajowymi i ludowymi. Konwalia majowa występuje na półkuli północnej na obszarach o klimacie umiarkowanym. Zasięg obejmuje niemal całą Europę, środkową i północną Azję (po Koreę i Japonię na wschodzie oraz Birmę na południu).

5 komentarzy:

  1. A wiesz, że konwalie mają już olbrzymie liście? No skandal jakiś. Kiedyś zakwitały na moje imieniny, a w tym roku widzę, że mnie wystawią do wiatru :)

    pozdrawiam Świątecznie

    (dziękuję za piękny wiersz o makach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są ślicznie, pięknie pachną i ... zaatakowały w zeszłym roku mój ogród w kilku miejscach. Ekspansywna roślinka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam

    Mam pytanie czy mogę użyć tej widokówki jako tła? Muszę przekazać klientom mailowa informację na temat długiego weekendu, a ta widokówka jest bardzo fajna i wiosenne.
    Wolę się zapytać niż później mieć problemy.

    Pozdrawiam
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń