środa, 30 marca 2011

RPA - Paarl


Moje marzenie o podróży do RPA spełniło się odrobinkę, kiedy znalazłam tę pocztówkę w skrzynce :) Mam nadzieje, że kiedyś naprawdę będę mogła zobaczyć Przylądek Dobrej Nadziei i Przylądek Igielny (jeśli wierzyć przepowiedniom moich przyjaciół - wnuki kupią mi bilet... w jedną stronę ;) )

Republika Południowej Afryki to państwo położone na południowym krańcu Afryki, między Oceanem Atlantyckim na zachodzie a Oceanem Indyjskim na wschodzie (umowną granicę między oceanami wyznacza Przylądek Igielny, będący też najdalej na południe wysuniętym punktem Afryki). Na północy graniczy z Namibią, Botswaną, Zimbabwe, Mozambikiem i Suazi. Na terytorium RPA położone jest niezależne państwo - Lesotho.
Na pocztówce miasto Paarl. Jest ono największym miastem obok Kapsztadu w południowoafrykańskiej Prowincji Przylądkowej Zachodniej w dolinie rzeki Groot Berg, i posiada około 188 000 mieszkańców. Paarl znajduje się około 50 km na północny wschód od Kapsztadu. Miasto zostało założone w 1690 roku. Ośrodek przemysłowo-handlowy i rolniczy, głównie uprawa winorośli i drzew cytrusowych

1 komentarz:

  1. A ja marzę o Kubie. Szaleńczo:) ech... Rozumiem Twoje pragnienia. Bardzo:)))

    OdpowiedzUsuń